Sider

3. sep. 2011

Mænd i uniform, ild og royalt selskab

Ja det er bare tre ting dagen i dag har budt på. Har nemlig været til familie dag hos beredskabsstyrelsen. Dagen bød først på velkomst og rundvisning efterfulgt af helikopter show - WOW den er stor sån en når den flyver lavt hen over hovedet på en :S Og skal da lige love for, at de kan lave ild, det var ikke flammer og røg man lige skulle alt for tæt på, stod 10 - 15 m fra der, hvor selve ilden var og hold da op man kunne mærke varmen i ansigtet.

Fik da også et lille glimt af Prinsesse Marie, kan ikke lige forstille mig hende gå igennem alle de ting de skal uddannes til derinde - hmm... Lidt svært at se på billedet, men på billedet nederst til højre ses Marie iført uniform stående i midten ovenpå containerne under pavillonen.

Alt i alt må jeg sige at jeg i dag har set ting jeg aldrig har set før og samtidig var det fantastisk spændende at se en helt anden hverdag end min egen og hører om de forskellige udfordringer/oplevelser man får sådan et sted.. Hatten af for dem der kaster sig ud i, at sidde i en KUL sort rum fyldt med røg indtil de får at vide at nu må de gå ud igen (dog i ført røgdykker udstyr). 

Kunne simpelthen ikke stå for den fine blå gamle brandbil. Info: tophastighed 60 km/t :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...